Sosialpedagogisk rådgivning (SOS)

Sandnes videregående skole har to sosialpedagogiske rådgivere:

Ingrid Asmussen, har kontor til venstre for hovedinngangen. Hun har ansvar for vg2 og vg3 studiespesialisering. For avtale, reserver tid på avtalelister på kontordøra, stikk innom eller send en mail til:
ingrid.asmussen@skole.rogfk.no

Ingrid Asmussen

Åsgeir Rugland, har kontor inn i gangen bak flygelet i kantina. Han har ansvar for vg1 studiespesialisering og hele idrettsfag. For avtale, reserver tid på avtalelister på kontordøra, stikk innom eller send en mail til:
asgeir.rugland@skole.rogfk.no

Åsgeir Rugland

Elever med ulike vansker kan ta kontakt med SOS-rådgiver. Henvendelsen går som oftest via kontaktlærer. SOS-rådgiver har nært samarbeid med kontaktlærere og administrasjon og knytter kontakter med hjelpeinstanser utenfor skolen til beste for eleven. Det kan være PPT, helsesøster, oppfølgingstjenesten, nav osv, for eksempel knyttet til dokumentasjon ifb. med stipend/lån. SOS-rådgiver kan formidle hjelp og støtte til elever i vanskelige situasjoner.