2STA - jury for Ungdommens kritikerpris

2STA er tatt ut som jury for Ungdommens kritikerpris 2022 som en av syv klasser i Norge. Hele klassen er godt i gang med å lese de åtte nominert bøkene. I dag var rektor, avdelingsleder og bibliotekar så heldige å få komme på besøk og få pizza og informasjon om prosjektet. Arne Reidar Hæåk er lærer og "primus motor".

Elevene skal lese, diskutere og kåre vinneren av Ungdommens kritikerpris 2022. Prisen deles ut på Sentralen i Oslo 16. mars 2022.

Ungdommens kritikerpris er et samarbeid mellom Foreningen !les, Utdanningsforbundet, Norsk Kritikerlag og Den norske Forleggerforeningen. Ungdommens kritikerpris er en pris for norsk skjønnlitterær samtidslitteratur, delt ut av elever i videregående skole.

Bøkene som skal leses er:

StargateEn julefortelling av Ingvild H. Rishøi, Gyldendal
Flukt av Carl Frode Tiller, Aschehoug