Angående eksamen norsk hovedmål 22. mai

Informasjon til vg3-elever som har søkt om dispensasjon og annullering av eksamen i hovedmål.

Hvis du søkte om dispensasjon og annullering, kan du likevel be om å få eksamenskarakteren på vitnemålet.

Eksamenskarakteren i NOR1267 Norsk hovedmål blir tilgjengelig i VIS tirsdag 20. juni kl 18:00 for alle Vg3-elever uansett om du har søkt om dispensasjon eller ikke. Du finner karakteren i menypunktet Vurderinger -> Eksamen.

For de elevene som søkte om dispensasjon og annullering, kommer denne eksamenskarakteren ikke på vitnemålet.

Dersom du har søkt om dispensasjon og annullering og likevel ønsker karakteren på vitnemålet, kan du gjøre det ved å svare på dette skjemaet: https://forms.office.com/e/1nFJ8tiU5u

For å svare på Formsen, må du være innlogga med ditt Rogfk-brukernavn og passord. Er du på skolenettet, skal dette gå fint. Er du hjemme, må du logge på med nevnte brukernavn og passord.

Frist for å svare er onsdag 21. juni kl 23:59.

Annullering av andre eksamener

For annullering av øvrige eksamener, henviser vi til de generelle reglene

Søk om dispensasjon og annullering (udir.no)

Vi gjør oppmerksom på at etter 21.06.2023 har ikke skolen kapasitet til å sende inn på vegne av eleven, og eleven må selv sende inn søknadsskjema som finnes i lenken over.