Eg e naboen din!

Som du ser i inngangen, på vei ned til kantina, i kantina og i biblioteket og i trappa opp fra biblioteket, preges skolen frem til påske av en utstilling vi har fått lånt av Sandnes kommune og prosjektet «Eg e naboen din».

Initiativet kom fra Kristin A. som så verdien av dette for elevene i sosiologi og sosialantropologi. Det var ikke vanskelig å få kollega, Svein W. med på å lage et prosjekt rundt mye av tankegodset bak utstillingen.

Det er mye fint og klokt som er tenkt rundt «Eg e naboen din». Historikken bak er interessant og kanskje til inspirasjon for oss som skole? Kan ideene fra «Eg e naboen din» være noe som kan vri vårt skolestartprogram noe? Vi håper at det kan bli tid til å fortelle litt mer om denne utstillingen, samt lodde stemningen om vi kan dra noe av tankegodset med oss i planleggingen av 2022-23 på et personalmøte nå i vår.

Spør oss gjerne om du vil ha mer informasjon om «Eg e naboen din», evt. lurer på hvordan du kunne ha tatt med elevene dine på en tur gjennom utstillingen.

Her er link til kommuneprosjektet: https://egenaboendin.com/

Ad-hoc prosjektgruppe

Kristin B. Auestad, Svein Westlye, Lill Iren Lauvås og Idar Ree