Gratulerer med videre deltakelse i Kjemi-OL og Biologi-OL

Fem elever fra Sandnes vgs er videre i årets Kjemi-OL og fem elever er videre i Biologi-OL. Vi gratulerer  elevene med flott innsats!

Elevene som er videre i Kjemi-OL er:

Simen Eilevstjønn

2STA

David S Eikeland

2STA

Miriam Vaaland

3STA

Elsie H Seger

3STA

Elise Kulkarni

3STG

Alle kom godt innenfor grensene til videre deltagelse, dvs. blant de 10% beste elevene. Mest imponerende er allikevel våre to vg2-elever Simen og David som kom på henholdsvis delt 8. plass og 27. plass av 1150 elever. Miriam fulgte godt etter med en delt 37. plass.  Konkurransen er lagt opp til å teste det vg3-elevene har tatt til seg av kjemi i vg2 og høsten i vg3. Mer informasjon finnes på Forsiden - Kjemiolympiaden (uio.no)

Også flott innsats i Biologi-OL og gratulerer til følgende for kvalifisering til runde 2:

Emma Katrin Arnevik

Håvard Skårland

Hilde Ohr

Dorthe Vatne

Miriam Vaaland

Det deltok totalt 978 elever fra 72 skoler. Mer informasjon om konkurransen og videre runder finner dere her: https://www.mn.uio.no/ibv/om/biologi-ol/

LYKKE TIL i runde to! Vi heier på dere!