Gratulerer til dyktige realfagselever

Diplomutdeling og pizza til flinke realfagselever på biblioteket i dag. Sandnes vgs-elever var representert både i  Abelkonkurransen, fysikk-OL, kjemi-OL, geofag-OL, astrofysikk-OL og informatikk-OL !

28 diplomer ble delt ut til 15 elever. David Strømme Eikeland er grossist med seks diplomer, og med 100p av 100p i Abelkonkurransen. Simen Eilevstjønn fikk fem diplomer. Begge  er elever på vg2 i forskerklassen, og imponerer derfor stort siden flere av konkurransene i utgangspunktet er laga for vg3-elever. Også Miriam Vaaland og Elsie H. Seger i 3STA (forskerklassen) med henholdsvis 3 og 2 diplomer og videre kvalifisering er fremragende prestasjoner. Kjekt at vi har med mange jenter videre i år.