Smittesituasjon på skolen pr. 04.05.2021

Skolen fikk i går kveld bekrefta 1 elev smitta på VG3. Medelever fra fellesklasse og aktuell lærer  er i satt i karantene og testes i dag. Skolen fikk på samme tidspunkt melding om en rekke elever fra andre klasser på samme trinn ble meldt inn som nærkontakter. Skolen har fått informasjon via utdanningsdirektøren i fylket og smittevernlegene i regionen om at russ fra flere skoler har vært på større samlinger i helgen og at det er en økt fare for smittespredning som en konsekvens av dette. VG3-elever i regionen har fått en felles-SMS om å teste seg dersom de har deltatt på russearrangement i løpet av helgen. Basert på informasjon om smittesituasjonen på skolen, og økt fare for smittespredning for russekullet, har jeg bedt alle elever på VG3 om å ha hjemmeskole i dag og i morgen, altså tirsdag og onsdag. Utover morgendagen vil vi forhåpentligvis få inn noen svar på tester, som vi kan bruke til å vurdere om det er ok å komme tilbake på skolen på torsdag eller om det er anbefalt å forlenge hjemmeskoleperioden. Jeg ber VG3-elever om å velge smittevern foran russearrangement frem til smittesituasjonen er under mer kontroll.

Mvh,

rektor