Smittesituasjon på skolen – tirsdag 23.03.2021

Mandag kveld, 22.03,  fikk vi beskjed fra smittesporingsteamet i Sandnes kommune om at en av våre elever på VG2 ST har testet positivt for Covid19. Det gjør at vi sendte ut en melding til 74 elever og 4 lærere om at de er pålagt en karantene frem til 29.03.2021, og krav om å teste seg to ganger. Disse elevene og lærerne vil få en sms om tidspunkt for test i løpet av dagen fra Sandnes kommune. Elevene og lærerne har også fått beskjed om at nærkontakter bør gå i avklaringskarantene inntil svar på test 1 foreligger. Er første test negativ, kan nærkontakter gå ut av avklaringskarantene, men skal være ekstra på vakt for symptomer og ha lav terskel for test.

Elever som er i karantene skal ha digital skole hjemmefra. Skolen gjennomfører ellers smitteverntiltak for gul beredskap for elever som er på skolen.

Mvh,

Helge Ledaal