Smittesituasjonen onsdag 12.05.2021

Skolen har fremdeles 13 elever som har påvist smitte. De nye smitta har ikke vært på skolen på en stund, og utløser ikke hele klasser/grupper i karantene. Vi ønsker alle som er smitta god bedring, og så snart symptomene er borte (+ en dag) så er de på plass igjen.

Skolen fikk informasjon i går kveld fra kommunelegene, som vurderer er at situasjonen ikke har endret seg særlig siden vi innførte rødt nivå. Derfor endres ikke beslutningen om rødt nivå for vgs nå. Gjeldende beslutning er til og med 21. mai. Ny vurdering gjøres 18. mai. I uke 20 ligger det på planen en rekke heldag- og halvdagsprøver. Vi jobber med en ny plan for uka, med et mål om å kunne gjennomføre disse vurderingssituasjonene innafor tiltakene som ligger til rød beredskap. Det vil bety endra timeplaner. Forhåpentligvis blir disse klar i løpet av dagen, og legges på ITS, INFO-ELEVER.

Skolen ber alle elever og ansatte om å følge rådene om håndhygiene, avstand og at en holder seg hjemme ved symptomer.

Vi går mot en helg med anledninger vi normalt ønsker å samles. Slik blir det ikke – heller ikke i år. Det forstår jeg er trist og surt. Vi kan derimot ikke annet enn å gi våre bidrag til dugnaden for å hindre at smitten sprer seg. Jeg oppfordrer og forventer at alle elever, med en spesiell oppfordring til russen, om å følge de retningslinjer som gjelder.

Jeg ønsker alle elever og ansatte en fortjent langhelg!

Mvh,

rektor

Infoskriv fra FHI (PDF, 227 kB)