Smittesituasjonen på skolen tirsdag 11.05.2021

Skolen har 13 elever som har påvist smitte. Det er tre nye fra i går. De nye smitta har ikke vært på skolen på en stund, og utløser ikke hele klasser/grupper i karantene. Vi ønsker de som er smitta god bedring, og så snart symptomene er bort (+ en dag) så er de på plass igjen.

Enn så lenge er skolen på rødt nivå til og med 13. mai. Deretter vil dette tiltaket bli vurdert på bakgrunn av smitteutviklingen fram mot 17. mai.

Når det gjelder rødt tiltaksnivå, så er det innrettet med tanke på at det skal være mulig å holde avstand på en meter – også i klasserommene. Dernest er intensjonen med å dele skolen i to grupper, at vi skal redusere kontakt mellom elevgruppene 1 og 2 (info om pulje hvit og pulje blå ligger på ITS under INFO ELEVER). Det reduserer risikoen for å bli satt i karantene ved eventuelt påvist smitte.

Skolen ber alle elever og ansatte om å følge rådene om håndhygiene, avstand og at en holder seg hjemme ved symptomer.

Vi har mottatt et oppdatert infoskriv fra FHI som gjelder både for personer som har testet positivt for Covid-19, nærkontakter (som da er i smittekarantene), de som er satt i ventekarantene, samt de som er unntatt karanteneplikten.

Mvh,

rektor

Infoskriv fra FHI (PDF, 227 kB)