Toppidrett fotball på studietur til Newcastle

Toppidrett fotball har nok en gang vært i Newcastle.

Her ble det spilt kamper mot de lokale lagene Whitley Bay og Edinburgh City. Begge kampene ble vunnet av Sandnes-guttene, til tross for en del stygge taklinger fra motstanderne i Edinburgh.

På hotellet fikk gjengen fra Sandnes dessuten møte flere av Chelseas spillere, som tilfeldigvis overnattet samme sted før de skulle spille mot Newcastle. Mens elevene var mest opptatte av stjernespillerne, satte lærerne vel så stor pris på å få veksle noen ord med manageren, Frank Lampard. Hjemmelaget Newcastle stanget til slutt inn et særdeles ufortjent mål og vant 1-0 over Chelsea. Hjemmepublikummet eksploderte, og stemningen kan vanskelig beskrives med ord.

Søndag trente elevene med representanter fra Newcastle Uniteds ungdomsakademi før litt egentid stod på programmet.

Alt i alt var dette en meget vellykket, lærerik og kjekk tur!

Klikk for stort bilde