VELKOMMEN TIL NYTT SKOLEÅR VED SANDNES VIDEREGÅENDE SKOLE

Mandag 17. august starter nytt skoleår for alle elever ved Sandnes. Det blir et spennende skoleår der dere vil møte flere nyheter.

Vg1-elevene skal inn i Fagfornyelsen med nye læreplaner i alle fag – og dere vil møte nye tema og læremidler. Og for alle gjelder ny overordnet del av læreplanverket.

Alle vil dessuten møte skolens nye skoleadministrative datasystem VIS (Visma InSchool). Om dette vil elevene få informasjon og opplæring ved skolestart. Også foresatte til elever under 18 år vil få tilgang til kontaktopplysninger, fravær, læreplaner og timeplan i VIS. Pålogging skjer da ved MinID. Mer informasjon om dette når pålogging er klart.

Koronapandemien er dessverre fortsatt aktuell i Norge – og i vår region. Det fører til at skolen må følge nasjonale og lokale retningslinjer for smittevern. Dere vil få grundig informasjon om dette ved skolestart. Se også informasjon som er lagt ut på www.sandnes.vgs.no og fylkeskommunens temaside. De viktigste stikkordene her er:

• Syke - skal være hjemme
  • Hygiene, hånd- og hostehygiene
  • Avstand – følge opp 1-metersregelen

Vi håper selvsagt at koronasituasjonen vil være under kontroll i tiden framover, men det er ytterst viktig at alle tar et individuelt ansvar ved å følge de retningslinjene som er fastsatt.

Vg1 møter utenfor hovedinngangen kl 08.30. Her vil rektor ønske dere velkommen og kontaktlærerne vil lese opp klassene og ta dem med til basisrommet.

Vg2 møter kl 10.00 og går direkte til sine basisrom. Nye elever på Vg2 vil få direkte informasjon fra skolen om hvilken klasse de skal gå i. Klassene møter slik:

2IDA

Rom 120

2STH

Rom 127

Vg3 møter kl 12.00 og går direkte til sine basisrom. Nye elever på Vg3 vil få direkte informasjon fra skolen om hvilken klasse de skal gå i. Klassene møter slik:

3IDA

Rom 250

3STI

Rom 251

Skolen gjør oppmerksom på at kantina ikke åpner før onsdag 19. august – og vannautomatene er stengt av hensyn til smittevern. Det betyr at elevene må ha med mat og drikke hjemmefra.

Av hensyn til smittevern oppfordres også elevene til å bringe datamaskin og lærebøker med hjem alle dager. Skulle du likevel ha gode grunner for å måtte bruke elevskap, må du ta med egen hengelås.

Med dette ønsker vi at dere skal oppleve et spennende og lærerikt skoleår der dere også vil oppleve gode møter med skolens personale – og ikke minst bygge verdifulle vennskap med andre ungdommer.

Vel møtt på mandag!